Autime Coaching


Binnen mijn praktijk richt ik mij op mensen die de diagnose autisme hebben gekregen, partners van iemand met autisme, ouders/verzorgers die kinderen hebben met de diagnose autisme en leerkrachten binnen het onderwijs.

Miscchien ben jij wel de persoon, die (net) een diagnose heeft gekregen en daardoor even niet meer weet hoe nu verder, of wellicht was de diagnose het laatste puzzelstukje die jij nodig had voor de bevestiging, waar je al langer het vermoeden van had.

Het kan ook zijn dat je de ouder/verzorger bent en graag hulpmiddelen/ tools aangereikt wil krijgen, om de taal van je kind nog beter te leren verstaan.

Dat je weer ouder mag zijn, inplaats het gevoel te hebben hulpverlener te zijn.

Weer een gezonde balans hierin wil krijgen. Weer leven inplaats van overleven.

Wanneer jij weer in je kracht mag komen te staan, krijg je weer veerkracht om tegenslagen of onbegrip van de buitenwereld te incasseren. Kan je vanuit je kracht en zelfverzekerdheid hierop reageren. Het krijgen van een diagnose bij jezelf, je kind of partner kan je ervaren als een rouw proces. Je verwachtingen, hoop en doelen die je vooraf gesteld had, kunnen misschien vanuit jouw perspectief niet meer. Je voelt schaamte, hebt het gevoel tekort te komen en weet even niet meer hoe nu verder. Omdat coaching maatwerk is, kunnen de hulpvragen divers en uiteenlopend zijn.

Vragen kunnen gaan over balans terug vinden thuis, in een relatie of werk, structuur aanbrengen, niet ingevulde tijd invullen, mind-mappen, psycho-educatie over autisme, auti-communicatie, eigen ïk centraal leren zetten, luisteren naar je gevoel, inzicht in kwaliteiten en deze inzetten in je leven, sociale contacten maken en onderhouden etc.

Samen met jou wil ik onderzoeken op welk gebied je hulpvragen liggen en op welke plek jij jezelf zet in het leven. Wie staan er om je heen, wat betekenen zij voor jou.

Waar liggen je kwaliteiten en je verborgen schatten en hoe kan jij deze inzetten in je leven.

Achter een diagnose zit zoveel meer, namenlijk jij als uniek persoon met je eigen persoonlijke kwaliteiten.


Onderwijs / Organisaties

Binnen mijn praktijk richt ik mij ook op het onderwijs / organistatie.

Ik geef Autisme kennis-overdracht en kan vanuit een objectieve blik mee kijken.

Wellicht ben jij die juf / meester binnen een school of begeleider binnen een organistaie en wil jij de taal van de leerling / client beter leren verstaan.

Inzicht krijgen in je eigen handelen, kwaliteiten en de groepsdynamica.

Inzicht krijgen waar de leermogelijkheden van de leerling / client ligt en op welke intrinsieke motivatie je kan inspelen. Welke acties je kan inzetten voor de leerling / client, zodat leer en werk vermogen optimaal benut kan worden. Boven alles staat voorop dat de leerling / client zich gehoord en gezien voelt.

Graag nodig ik je uit, om verder te lezen.

Op mijn site kan je lezen wie ik ben, waar ik voor sta en welke methodieken er ingezet kunnen worden.


‘Je kunt een leerling vandaag iets leren, maar als je hem leert om nieuwsgierig te zijn, zal hij zijn hele leven blijven leren’.

(Clay P Bedford.)


James Norbury, Grote Panda & Kleine Draak